Utbildningsdag | Sverigedemokraterna i Finnveden

Utbildningsdag

Lördagen 27:e augusti samlades ett härligt gäng med SD representanter från Jönköpings Län för en givande utbildnings och informationsdag. Föreläsare var Björn Söder från riksdagen och Mikael Eskilandersson distriktsordförande Syd. Vi informerades om budgetarbetet som ligger framför alla i kommunerna, och fick många bra och användbara tips av Björn. Rapporten från riksdagen som framfördes av Björn var mycket beskrivande av det hårda arbete som våra företrädare utför, allt beröm för slitet, nu börjar det forma sig och både riksdagsgruppen och deras anställda börjar landa. Ett önskemål från oss ute i föreningarna var att få till ett studiebesök i riksdagshuset och Björn berättade att det finns möjlighet att besöka riksdagen och få guidade turer, varefter han uttryckte hjärtligt att vi var varmt välkomna, det tackar vi för och kommer att börja planera en bussresa till Stockholm.  Mikael informerade om hur ett distrikt fungerar och vad man förväntar sig av en ordförande vad avser arbetsuppgifter.

Sven-Evert och Ann-Charlotte upplät lokaler och hade lagat underbart god mat, helstekt kotlettrad med kantarellsås, vi vill tacka för detta och deras gästvänlighet är som alltid berömvärd, tack för att ni finns.

Efter mötet diskuterades distriktsbildningen av SD Jönköpings Län och förslagen av personer till interimsstyrelsen avhandlades. Interimsstyrelsen kommer att bildas i Jönköping den 25:e september, och alla medlemmar är hjärtligt välkomna då, tid och plats kommer att meddelas under september månad.