Nationaldagen 2017 på Seghalla | Sverigedemokraterna i Finnveden

Nationaldagen 2017 på Seghalla

Som tradition bjuder så samlades ca 50 Sverigevänner på Seghalla igen den 6 Juni. Ordförande Johnny Hornbrink hälsade alla välkomna, och därmed började dagen med flagghissning av riksdagsledamöterna Aron Emilsson och Johan Nissinen, vår nationalsång framfördes av deltagarna och vi hurrade för vårt fosterland. Tipspromenad stod också på schemat och vinnare blev paret Maikisch från SD Vaggeryd, grattis.

Årets talare var Aron Emilsson från riksdagen. Aron är ledamot i kulturutskottet i riksdagen och vår kulturpolitiska talesperson. Talet som Aron höll riktade sig till alla de strävsamma medborgare i bygden, dessa människor som brukat jorden i sin anletes svett och med okuvlig vilja, trots idiotregler från EU.  Som seden bjuder så hade Sven-Evert och Ann-Charlotte Gunnarsson dukat upp till lunch, och vi tackar paret extra för allt arbete de lägger ner varje gång vi har sammankomster. Vice ordförande för SD Finnveden Eric Westeroth tackade Aron och en liten blomma och ett skohorn tillverkat i Gnosjö utdelades.

Sammanfattningsvis: en tradition som denna kommer vi att hålla fast vid, Sverigevänner, välkomna nästa år.

Aron och Johan

Ann-Charlotte och Sven-Evert