Landsdagarna 2011 i Göteborg | Sverigedemokraterna i Finnveden

Landsdagarna 2011 i Göteborg

385098_10150561287833082_801728081_11730130_868505670_n

Jag har fått lov av Johan att låna lite av hans text, så här kommer lite information.

Fredagen var bra trots en lång bilfärd och en väldigt lång dag! Läget för landsdagarna är perfekt. Nära från hotell till konferensen och bra läge för polisbevakning.

Alla beslutspunkterna gick väldigt snabbt och effektivt att arbeta igenom. Det var en fråga som inte alla var överens om som det blev lite lätt debatt. Men aftonbladet skrev att det var storbråk men det var extremt överdrivet som vanligt.

I slutet var vi indelade i diskussionsgrupper om olika områden. Johan hamnade i arbetsmarknadspolitiska gruppen, Anne i skatt och finans , Nalle satt i miljögruppen. vi hade inte så mycket att tillägga utan vi tycker nog att de flesta av punkterna är väl genomarbetade och har genomslagskraft. Det läggs fram exakt samma åtgärder som vi skulle föreslå.

Lördagen började med att vi diskuterade principprogrammet och de politiska programmen. De röstades igenom.
Det arbetsmarknadspolitiska programmet tyckte vi var mycket bra. Det var precis i vår linje. De flesta åtgärder var de samma som vi  själva skulle föreslagit om vi lagt fram ett eget förslag till ett arbetsmarknadsprogram.

Kvällen med middag och underhållning var mycket trevlig och vi hade väldigt roligt.

Söndagen kom och vi gick igenom alla motioner och stadgarna. Det tog väldigt lång tid men visar på att vi utvecklas som parti med mycket nya idéer.
Jordbruksfrågorna var det som tog upp längst tid och det är kul att se att vi satsar på våra bönder.

Johan var uppe i talarstolen angående arbetsmarknadspolitik och jordbrukspolitik. Han tyckte att det var lite annorlunda att stå inför 300 personer än att stå i fullmäktige men det gick bra, applåder!!

Nu var landsdagarna slut och det är två år kvar tills nästa gång. Vi knöt många kontakter och fick många nya vänner.

Vår partiledarePartistyrelsen